Mat.

Gjorde en jätte god middag till mig och älskling! :D ♥ Uppskattatdes väldigt mycket fast det är första gången jag gör den och vi äter den! :)

Recept

Så många kycklingfiléer man ska äta.
Vitlök beroende på hur mycket vitlökssmak man vill ha. Men rekomenderar minst 2 klyftor.
2,5 dl Grädde.
2 dl creme fraiche.
Soya, salt, peppar, timjan och rosmarin. 

  • Bryn kycklingen tillsammans med pressad vitlök och ganska mycket margarin i stekpanna tills den fått fin färg. Lägg filéerna i en ungssäker form. Häll i grädden och creme fraichen i stekpannan med kryddorna och koka upp lite. Häll över såsen i formen över kycklingen och ställ in i ugnen tills kycklingen blir helt färdig inuti. 

  • Sen tillbehör rekomenderar jag ris till! :) Nån god sallat. Eller vad man själv känner för! :) 

  • Riktigt god mat!
  • Smaka av såsen med kryddorna innan man häller över den över kycklingen så det inte blir för starkt eller svagt! :) 

  • Ät och njut! :D Mörare filéer har ja aldrig ätit!



Kommentarer



Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig!)

URL/Bloggadress, eller nån annan sida?:

Din kommentar här ↓:

Trackback