Film tips!

Ska va ett "e" och inget "a" men orkade inte ändra!


Jag och Pelle drog ner en rulle i helgen. Och jag har velat sett V for Vendetta tidigare men inte gjort så det blev den.  Otroligt bra film! 

Handling: 
Berättelsen tilldrar sig i ett England där ett fascistiskt parti tagit makten efter tredje världskriget och skapat en polisstat. Regimen förföljer inte bara etniska minoriteter, utan försöker också utrota avvikande åsikter genom censur av konst, musik och litteratur. Mot detta system står en ensam frihetskämpe under ”kodnamnet” V. Han har tidigare suttit fängslad i koncenrtationslägret. Larkhill några år, där han i ett av regeringens projekt utsatts för ett medicinskt experiment som uppenbarligen gjort honom såväl fysiskt som psykiskt överlägsen sina fiender. Han lyckas fly från lägret och börjar planera en vendetta, dels mot dem som varit anställda vid koncentrationslägret men i huvudsak mot den stat han håller ytterst ansvarig.



Har man inte sett denna film, har man missat något! Så sjukt bra är den! 


Absolut se värd!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åhh då får jag försöka se den filmen så snabbt som möjligt!

2012-03-06 @ 19:00:49
URL: http://missbuttercup.blogg.se/
Postat av: martina

godmorgon! allt bra? :)

2012-03-07 @ 07:03:12
URL: http://martinaolsson.myshowroom.se



Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (visas bara för mig!)

URL/Bloggadress, eller nån annan sida?:

Din kommentar här ↓:

Trackback